Olen ihan kuoleman väsynyt. En ole saanut pitkään aikaan nukuttua kunnolla ja yöunien kesto on jäännyt siihen 3-6:teen tuntiin. Ja minä oikeasti yritän nukkua. Olen kokeillut vaikka mitä: olen käynyt iltaisin lenkillä pari tuntia ennen nukkumaanmenoa, olen yrittänyt välttää television katsomista myöhään illalla, en juo kahvia enkä mitään muutakaan piristävää jne. (no kahvia nyt en kyllä joisi muutenkaan, yäk...)

Koulussa olen kuin zombi. Aamun pari ensimmäistä tuntia kuljen ihan horroksessa, eikä mitään tunnu jäävän päähän. Ruokailun jälkeen olen vähän aikaa pirteämpi, mutta sitten taas alkaa väsymys painaa. Kurjaa, kun koeviikkokin lähestyy uhkaavaa vauhtia ja nyt tuntuu siltä, että opetus menee minun kohdallani vähän hukkaan. Mutta mikä avuksi?

Ongelmani ei ole se, etteikö minua väsyttäisi. Mutta silloin, kun menen nukkumaan alkaa päässä pyöriä kaikenlaisia ajatuksia, jotka eivät jätä minua rauhaan. Usein ajatukset eivät  ole mitään kovinkaan mukavia, päinvastoin. Ja sitten minä pyörin sängyssäni myöhään yöhön ja jossain vaiheessa alkaa ahdistaa sekin, kun ei saa unta. Kun tietää, että herätyskello soi muutaman tunnin päästä ja edessä on rankka koulupäivä, johon pitäisi kerätä voimia että jaksaisi sen läpi. Ja sitten sitä alkaa vatvomaan kunnes viimein nukahtaa yksinkertaisesti siitä syystä, että ei vaan enää jaksa.

Nukkumatti, missä olet? Etkö muista enää osoitettani?