Tänään olen vain maannut sohvalla pahanolon kourissa ja nukkunut. Nyt olo on jo parempi. Rupesin vain miettimään, mistä paha olo tuli. En ole tuntenut itseäni sairaaksi tai mitään, tänään vain alkoi tuntua siltä, etten voi syödä mitään oksentamatta. Minulla on ollut aikaa ja päässäni on pyörinyt monenlaisia ajatuksia. Toivottavasti niiden purkaminen tänne auttaisi saamaan niitä järjestykseen ja taka-alalle, pois pyörimästä.

Ajatukseni ovat tällä hetkellä umpisolmussa ja sekin voi olla osasyyllisenä pahaan olooni. Mielialani on tällä hetkellä aika matalalla ja lisäksi pelkään koulun alkua enemmän kuin koskaan ennen. Pelkään, että tulevasta kouluvuodesta tulee samanlainen tai pahempi helvetti kuin edellisestä vuodesta. Tiedän kyllä, että langat ovat omissa käsissäni ja minähän sen loppujen lopuksi päätän millaista elämästäni tulee, mutta en usko, että minusta on pitelemään yhtään minkäänlaisia lankoja käsissäni.

Ja ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi hankalaa, kädessäni oleva jännetupentulehdus ei ole lähtenyt parantumaan, ja nyt odotan lähetettä käsikirurgille. Todennäköisesti joudun leikkaukseen, ainakin niin lähettävä lääkäri sanoi. Koulua kohtaan tuntemani pelko vain kasvaa tästäkin syystä, sillä eihän lukiossa voi jäädä sairaslomalle. Ja muutenkin, ei minulla ole oikeutta jäädä velttoilemaan. Itsehän olen vammani hankkinut ja minun pitäisi pystyä toimimaan sen kanssa. Olen vain liian typerä ja saamaton